Notícies

Panrico® adquireix el negoci de galetes d'Artiach® i les seves marques emblemàtiques

abril 2008
Panrico®, líder del mercat de brioixeria i pa de motlle a Espanya i Portugal, ha comprat a Kraft Foods el negoci de galetes d'Artiach®. La transacció inclou les marques emblemàtiques d'Artiach®, Chiquilín®, Filipinos®, Artinata®, Artichoco®, Articoco®, Artiavellana®, Artilimón®, Artiturrón®, Digesta®, Princesa®, Mini Princesa®, Mila®, Morena®, Selección®, Tentaciones®, com també Marbú Dorada® i Dinosaurus®.

Aquestes marques, diverses de les quals estan entre les 20 més importants del mercat de galetes espanyol, van arribar el 2007 a una xifra de vendes de 70 milions d'euros, amb una quota de mercat del 12%, i situen Panrico® com el número dos d'aquest mercat. Es tracta de marques prestigioses i reconegudes al nostre país, amb una llarga tradició que arriba als 100 anys en el cas d'Artiach®.

La companyia ha adquirit, en la mateixa operació, la planta de producció a Orozko (Biscaia), que té una plantilla de 240 persones. La fàbrica d'Orozko té un alt nivell tecnològic i de certificació de qualitat, i una important capacitat d'expansió. Panrico® té previst potenciar la capacitat de producció de la planta sota les marques adquirides. D?€?altra banda, Panrico® integrarà en la seva totalitat la divisió comercial ?€?màrqueting i vendes?€?, amb 33 professionals.

Importants sinergies i complementarietat

Per a Joan Cornudella, conseller delegat de Panrico®, "amb aquesta operació hem fet un pas definitiu en el compliment del nostre objectiu estratègic de creixement a través d'adquisicions, completem la nostra oferta de productes i sumem a la fortalesa de les nostres marques algunes de les més emblemàtiques del negoci de les galetes a Espanya i Portugal".

El conseller delegat de Panrico afegeix: "el negoci de galetes que hem adquirit té un alt potencial de desenvolupament i competeix en un mercat atractiu pel creixement que té. A més, hi ha múltiples sinergies amb la nostra activitat actual "consumidors i oportunitats de consum comuns, mateixos mercats geogràfics i marques molt potents amb capacitat de creixement mitjançant màrqueting i innovació. D'altra banda, és obvi que hi ha una oportunitat de desenvolupar el negoci d'Artiach® utilitzant la nostra capacitat de distribució en el canal impuls, com també múltiples sinergies en el terreny operatiu".

Els assessors de Panrico® en aquesta operació han estat: JP Morgan durant tot el procés; Ernst & Young en la due diligence financera i fiscal; Cuatrecasas en assumptes mercantils i laborals; Ashurst en aspectes fiscals i legals del finançament; ING com a banc agent del finançament, i Richard Ellis com a assessor en valoració immobiliària.

Sobre Panrico®
Panrico® és la companyia alimentària espanyola líder del mercat de brioixeria i pa de motllo a Espanya i Portugal. El seu lideratge se sustenta sobre dos elements diferencials ben sòlids: les seves marques i la capacitat que té d'innovar-les, i la seva capacitat de distribució. Panrico® té 11 fàbriques a Espanya i Portugal i una sòlida xarxa comercial amb més de 3.800 professionals. La companyia va ser adquirida el 2005 per Apax Partners, amb un projecte basat en la professionalització, el creixement i la rendibilitat. El 2007, Panrico va obtenir una xifra de negoci de 590,2 milions, fet que suposa un increment del 4,7% respecte de l'exercici anterior.


Sobre Artiach®
Amb més de 100 anys d'història, la marca Artiach® ha format part durant generacions de la dieta dels espanyols. Artiach va aconseguir una xifra de negoci de 70 milions d'euros el 2007, amb una quota de mercat del 12%. La majoria de les marques incloses en l'emblemàtica Artiach®, Chiquilín®, Marbú Dorada®, Artinata®, Filipinos®, Dinosaurus®?€? es produeixen a la planta d'Orozko, a Biscaia.