Notícies

Donuts compleix 50 anys i ho celebra amb el rellançament del Donuts Original

abril 2012

Avui tots sabem sobradament el que és un Donuts però les persones que el matí del 12 abril de  1962 van trobar aquest nou producte als forns van descobrir una sorprenent i deliciosa manera d'acompanyar els esmorzars. Des de llavors han passat 50 anys, i Donuts segueix sent protagonista dels nostres esmorzars i berenars, i forma part de la memòria col · lectiva de milions d'espanyols.

Ara, coincidint amb el seu aniversari, Donuts torna amb la seva mítica capseta Donuts Original, la que ha conquerit a diverses generacions que cada matí troben un producte acabat de fer, fresc i tendre en milers de punts de venda de la geografia espanyola. D'això s'ocupa un equip de més de 3.000 repartidors, autèntics "ambaixadors" de la marca, que des de la matinada treballen perquè els Donuts arribin cada dia a la seva cita matinal.

¿ Sabies que ...? Algunes dades de la història de Donuts

El creador de Donuts va ser l'empresari Andreu Costafreda, fill d'una família de forners. Després d'un viatge als Estats Units el 1961, va descobrir unes màquines que permetien produir fàcilment varietats de rosquilles (en anglès doughnuts). Un any més tard, arriba a un acord amb els americans per fabricar rosquilles a Espanya utilitzant aquestes màquines. No obstant això, el projecte es va veure truncat per la política restrictiva de l'època, que impedia importar farina de Estats Units, ja que la qualitat de la farina espanyola existent no permetia utilitzar les màquines ni fabricar les rosquilles. No obstant això, la tenacitat d'aquest emprenedor el va portar en només cinc mesos, a crear una nova fórmula amb diversos tipus de farina i garantir la qualitat òptima de la matèria primera per fabricar un nou producte. Neixen així els Donuts.

La paraula "Donuts" no existia abans de 1962, data de l'adopció i registre de la marca Donuts a Espanya. Després de 50 anys i molts intents tant de marques competidores, cuiners i consumidors en blogs de cuina, ningú encara ha aconseguit igualar el seu sabor i textura. Només els Donuts tenen gust de Donuts, una fórmula única i inimitable, que ha conquistat a milions de consumidors.

I és que a Espanya es consumeixen més de 500 milions de Donuts cada any, és a dir, ¡16 Donuts per segon!

Segons estudis de la pròpia marca, un 99'7% dels espanyols coneix Donuts, una marca que segueix sent icònica generació rere generació.

Torna l'original: Donuts, frescos i tendres

La fórmula de Donuts és un altre dels grans secrets del món de l'alimentació, tan mítica com la de productes com Cola Cao o la Coca Cola.

Coincidint amb el 50 aniversari, la Companyia recupera el Donuts de sempre, el de tota la vida: l'original. Per això, compta amb la seva xarxa logística i de distribució, formada per més de 3.000 transportistes que recorren diàriament tota la geografia espanyola, fent possible que el producte arribi fresc i tendre a més de 128.000 punts de venda a Espanya. Precisament la bona connexió entre producció, xarxa de distribució i punts de venda és una de les principals claus de l'èxit de Donuts.

La resta d'envasos actuals de Donuts es manté per poder garantir la gran practicitat de l'envàs individual en el dia a dia de les famílies.

DEL "¡ANDA, LOS DONUTS!" FINS AVUI

Història d'una marca a través de la publicitat

Qui no es recorda del "¡Anda, los Donuts!, ¡Anda, la cartera!" Aquell "Apa, els Donuts!, Apa, la cartera!" és una frase que avui ens segueix resultant tan propera i simpàtica com el primer cop que es va sentir en el mític anunci del nen dels Donuts, quan el seu petit protagonista es posava les mans al cap en adonar-se que, portat per la emoció de menjar-se els Donuts, s'havia deixat la cartera a casa. Les campanyes publicitàries de la marca han contribuït, sens dubte, al fet que el producte sigui un dels més reconeguts i valorats pel consumidor.

Tot va començar abans, en els anys 60, coincidint amb el inici de la popularitat de la televisió a Espanya. Donuts estrena la seva primera campanya publicitària en el llavors nou mitjà de comunicació. Era l'any 1965 i la marca, que feia els seus primers passos, tenia el repte d'aconseguir que el consumidor associés el nom de Donuts al nou producte. La Companyia es jugava la seva continuïtat i ... per sort, va funcionar.

La idea era tan simple com efectiva: un Home trucava per telèfon per fer una broma a qui li contestés. La persona en qüestió, en despenjar, preguntava: "Digui?" I, llavors, l'home li repetia, vocalitzant molt perquè ho entengués perfectament: "DO-NUTS".

Així, "Digui DONUTS" van ser les dues primeres paraules "màgiques" de la marca que es van escoltar per primera vegada a la televisió. L'èxit va ser tan gran que va marcar una fita i un punt d'inflexió en la trajectòria de l'empresa: a partir d'aquest anunci tots els espanyols sabrien què era Donuts.

 El 1973 s'emet l'anunci més mític de la marca, protagonitzat per un nen que, en sortir de casa, despistat, es posa les mans al cap i diu: "¡Anda, la cartera! ¡Anda, los Donuts!?€?. La veu en off afegeix: "per anar a l'escola, hi ha una cosa tan imprescindible com la cartera: els Donuts! Per anar a l'escola, hi ha una cosa tan imprescindible com els Donuts: la cartera! ". Des de llavors, cada vegada que escoltem aquesta frase ens vénen a la memòria els records de la infància, quan en l'esmorzar o el berenar gaudíem del plaer inconfusible d'assaborir els autèntics Donuts.

Aquest mateix any també vam poder veure un altre dels espots més coneguts que després es recuperaria en la dècada dels 80 protagonitzat per celebritats com Miguel Bosé, Norma Duval o l'entranyable M ª Carmen i la seva inseparable Donya Rogelia-. A la barra d'un bar, a un ritme frenètic, s'escolta: "un de sol, un tallat, un doble ..." mentre anaven apareixent plats amb Donuts sencers, tallats per la meitat i presentats per parelles. I és que, com molt encertadament reflectia l'espot, Donuts s'havia convertit en una cosa tan quotidiana com prendre un cafè.

En els últims anys, les campanyes de Donuts han continuat destacant per originalitat, frescor i connexió amb tots els públics. Qui es no recorda de l'associació d'aixecar un dit perquè caigui del cel un Donuts? El mític forat dóna molt de si.

Altres campanyes han recordat la vinculació del producte amb el fet de tenir un bon dia. D'aquí l'eslògan: Et ve de gust un dia rodó? I és que més enllà del plaer que suposa assaborir aquest producte, Donuts s'associa a una llista de valors que connecten emocionalment amb els seus consumidors i es pot dir que formen part d'un estil de vida tan propi com la seva personalitat: proper, familiar, espontani, alegre, optimista, informal, singular i ple de sentit de l' humor.

El compromís social de la marca, més enllà de la publicitat

La personalitat d'una marca no està únicament lligada a la publicitat, va més enllà. Així, Donuts sempre ha volgut tornar a la societat part del reconeixement que aquesta li ha brindat. Per això, s'ha implicat en nombroses iniciatives socials col · laborant en la lluita contra malalties com la SIDA, el càncer, les patologies renals o la malaltia de Crohn. També ha col · laborat amb institucions com UNICEF, Fundació Banc d'Aliments o Càritas.

Amb els més petits, Donuts ha tingut sempre una especial vinculació, amb projectes lligats a la cultura, l'educació i l'esport. En aquesta línia, actualment dóna suport de manera decidida el projecte NAOS per fomentar un estil de vida saludable.